神是现在的神

最近读到一篇很有帮助的文章,分享给大家:

I was regretting the past and fearing the future. Suddenly my Lord was “speaking:

“my name is I Am.” He paused.

I waited. He continued, “when you live in the past with its mistakes and regrets, it is hard. I am not there. My name is not I WAS”。

“When you live in the future with its problems and fears, it is hard. I am not there. My name is not I WILL BE.

When you live in this moment, it is not hard. I am here. My name is I AM”

神是现在的神

在神里面的一个关键就是要活在此时此刻。在我学习这种生活的艺术时,我找到了这首很美的诗,希望它也能够成为你的祝福。

我正在为过去痛悔,为未来而担忧,我主的声音突然响起:“我的名是我是。”声音停了。我等候,祂继续说道:“当你活在过去时,懊悔和恐惧纠缠着你,那很痛苦。我,不在那里。我的名不是‘我曾是’。”“当你活在将来,问题和忧虑困扰着你,那很难。我不在那里。我的名不是‘我将是’。”“你若活在此刻,就很容易。我在这里。我的名是‘我是’。”(神曾宣告祂的名:我是自有永有的,也做‘I AM’,即‘我是’。)

主让我们不要为明天忧虑,一天的难处一天当就够了。愿我们神的儿女,可以放下心头的重担,活在与主同在的此时此刻,以充满感恩和喜乐的心与主同行,顺服祂的引导和带领,使祂美好的旨意能够顺利的成就在我们身上!